جمعه ۲۴ مرداد ۱۴۰۴ , 15 Aug 2025
تحقیقات سی‌بی‌اس نیوز در ماه گذشته، ده‌ها حساب کاربری و بیش از ۱۰۰ ویدئو را در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد که در آنها پزشکان تخیلی (دیپ‌فیک) که بعضا از هویت پزشکان واقعی استفاده می‌کردند، به مردم مشاوره می‌دادند یا سعی در فروش محصولات زیبایی، سلامتی و کاهش وزن داشتند. بیشتر این حساب‌های کاربری و ویدئوها در تیک‌تاک و اینستاگرام پیدا شدند و برخی از آنها میلیون‌ها بار مشاهده شده بودند.
دردسر ویدئوهای دیپ‌فیک برای پزشکان واقعی
به گزارش فانا، بیشتر این ویدئوها سعی در فروش محصولات داشتند. این ویدئوها اغلب ادعاهای عجیب و غربی را مطرح می‌کردند. در یکی از آنها، محصولی با عنوان "۹۶ درصد موثرتر از اوزمپیک" تبلیغ شده بود.

یک کارشناس در شرکت امنیت سایبری ESET گفت که این شرکت بیش از ۲۰ حساب کاربری را در تیک‌تاک و اینستاگرام شناسایی کرده است که از پزشکان تولید شده توسط هوش مصنوعی برای تبلیغ محصولات استفاده می‌کنند.

تیک‌تاک و مِتا، مالک اینستاگرام این ویدئوها را به دلیل نقض سیاست‌های خود حذف کردند اما یوتیوب حاضر به حذف آنها نشد/سی‌بی‌اس نیوز.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


شرکت های برگزیده