شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 Jul 2024
نشست مشترک وزیر و معاونان وزارت بهداشت و رییس و مدیران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدف توسعه همکاری های حوزه سلامت، امروز شنبه 22 اردیبهشت ماه 1403 در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.
نشست مشترک وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برگزار شد
به گزارش فانا، دکتر بهرام عین اللهی در این نشست با تقدیر از همکاری های مشترک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت بهداشت، محرومیت زدایی را از اهداف مشترک این دو مجموعه یاد کرد و گفت: با وجود تلاش های انجام شده اما هنوز محرومیت هایی در حوزه سلامت وجود دارد که باید برای رفع این محرومیت ها، شبانه روزی تلاش کنیم.

وی با اشاره به تلاش های گسترده وزارت بهداشت در جهت تحقق شعار سال با رویکرد جهش تولید، خواستار مشارکت بیشتر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در تولید داروهای مورد نیاز و پرمصرف پزشکی  کشور شد.

وزیر بهداشت با تقدیر از همکاری مهندس فتاح در زمان تصدی مسئولیت در بنیاد مستعضعفان برای توسعه زیرساخت های حوزه سلامت، یکی از نمونه های این همکاری ها را ساخت بیمارستان علوی آبادان ذکر کرد و گفت: انتظار داریم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در تکمیل پروژه های بهداشتی و درمانی به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته نیز به نظام سلامت کمک کند.

مهندس سید پرویز فتاح نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت های گسترده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوزه سلامت، تاکید کرد: در دوره جدید استراتژی ما خروج از برخی فعالیت ها و گسترش و تعمیق فعالیت در برخی حوزه های دیگر از جمله سلامت است.

وی تاکید کرد: در دوران گذشته در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) حوزه های دارو و سلامت جدا از یکدیگر بودند که در این دوره تلفیق شده اند و تاکید ما این است که تولیدات دارویی در این مجموعه ها نه تنها کاهش نیابد بلکه در جهت تحقق شعار سال، جهش یابد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خاطرنشان کرد: هر اقدامی از سوی ستاد اجرایی در حوزه های بهداشت، درمان و دارو بر اساس نیازهای کشور و با هماهنگی وزارت بهداشت صورت می گیرد.

دکتر سید محمدپورحسینی، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی نیز از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عنوان یکی از یادگاران ارزشمند امام راحل یاد کرد و گفت: این مجموعه از سالهای دور حامی حوزه سلامت بوده و این حمایت ها را در ساخت بیمارستانها، مراکز بهداشتی و درمانی و تولیدات مورد نیاز حوزه سلامت نشان داده است.

وی از تولید واکسن کووایران برکت و همچنین اهدای اکسیژن سازهای متعدد به مراکز درمانی نیز به عنوان نمونه هایی از همکاری وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) یاد کرد.

در این جلسه که معاونان وزارت بهداشت و مدیران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز حضور داشتند گزارش هایی از تقویت همکاری های مشترک ارائه و مقرر شد کارگروه های دارو، درمان و بهداشت بین این دو مجموعه تشکیل شود.

 
منبع : وبدا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده