شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۴ , 9 Aug 2025
به لطف محبوبیت روزافزون داروهای زپباند ایلای لیلی و وِگووی نوو نوردیسک، پیش‌بینی می‌شود ارزش بازار جهانی داروهای کاهش وزن تا اوایل دهه ۲۰۳۰ به بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار برسد.
رقابت شدید شرکت‌های داروسازی برای عرضه نخستین قرص لاغری
به گزارش فانا، هر دو دارو به صورت هفتگی، تزریق می‌شوند اما چند شرکت داروسازی در حال رقابت برای ساخت یک داروی خوراکی یا قرص با اثربخشی مشابه داروهای تزریقی هستند. برخی از این شرکت‌ها به شرح زیرند:

- ایلای لیلی، اورفورگلیپرون، یکبار در روز، ۱۲/۴ درصد کاهش وزن طی ۷۲ هفته با بالاترین دوز
- نوو نوردیسک، سماگلوتید خوراکی (قرص)، کاهش ۱۵ درصدی وزن، تحت بررسی FDA قرار دارد
- استراکچر تراپیوتیکس، GSBR-1290، کاهش ۶/۲ درصدی وزن طی ۱۲ هفته
- مرک، HS-10535، در مراحل اولیه مطالعاتی
- استرازنکا، ECC5004، یکبار در روز، امیدوارکننده در مطالعات اولیه
- رُش، CT-966، کاهش ۶/۱ درصدی وزن طی چهار هفته در بیماران چاق بدون دیابت
- وایکینگ تراپیوتیکس، VK2735، کاهش ۸/۲ درصدی وزن طی ۲۸ روز با بالاترین دوز
- فایزر، دانوگلیپرون، دو بار در روز، عملکرد ضعیف در مطالعات/رویترز 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده