نباید فراموش کنیم که در پرونده فروش اینترنتی دارو، به صورت منطقی هر یک از طرفین شامل داروخانهها و پلتفرمها صرفا به دنبال حفظ و توسعه منافع تجاری خود هستند.
به گزارش فانا، اگرچه هر یک از طرفین این پرونده برای دفاع از منافع تجاری خود از مردم مایه میگذارند. داروخانهها بحثهایی مانند محرمانگی دادهها، افزایش تقاضای القایی و احتمال فروش داروهای تقلبی و ممنوعه را مطرح میکنند و پلتفرمها هم بحثهایی مانند افزایش دسترسی به دارو، کاهش رفتوآمد بیماران و لزوم استفاده از نوآوری را مطرح میکنند.
با این حال، خبری از نظرسنجی از بیماران و مصرفکنندگان دارو درباره فروش اینترنتی دارو نیست.
در این بین، انتظار میرود که سازمان غذا و دارو به عنوان تنظیمگیر حوزه دارو در این زمینه تصمیمگیری و قائله را ختم کند. با این حال وجود تعارض منافع ساختاری در سازمان غذا و دارو و بعضا در بین مدیران این سازمان، باعث شده است که تصمیمگیری درباره فروش اینترنتی دارو با چالشهای زیادی مواجه شود.