يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۴ , 18 May 2025
مدیرعامل انجمن صنفی مراکز هوم کر گفت:تفاوتی که بین دیگر گروه‌های پزشکی و مراکز هوم کر در موضوع مراکز غیر مجاز وجود دارد این است که شاید ۲۰ درصد مراکز گروه‌های پزشکی غیر مجاز هستند، در صورتی که متاسفانه در موضوع هوم کر برعکس است و با حجم ۸۰ درصدی مراکز غیر مجاز مواجه هستیم.
۸۰ درصد از مراکز خدمات مراقبت در منزل غیرمجاز هستند
به گزارش فانا، رحمت‌الله معماری درباره جلسه کارگروه نظارت بر تبلیغات مراکز سلامت وزارت ارشاد بیان کرد: پیرو جلسات گذشته و مکاتباتی که انجمن هوم کر با دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد که نقش نظارت بر تبلیغات را به‌عهده دارد انجام داده بود، در پی جلسه‌ای که برگزار شد قرار بر پیگیری دو طرف در خصوص معرفی مراکز مجاز هوم کر شد.

وی ادامه داد: بر اساس همین همکاری از نماینده انجمن هوم کر دعوت شد تا در جلسات کارگروه سلامت وزارت ارشاد حضور پیدا کند. این کارگروه با حضور نمایندگانی از انجمن صنفی هوم کر، سازمان نظام پزشکی، انجمن دندان‌پزشکان، انجمن جراحان زیبایی، پلیس فتا، پلیس پیشگیری و رئيس دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد برگزار شد..

معماری اضافه کرد: در جلسه کارگروه سلامت وزارت ارشاد همه گروه‌ها مشکلات و مسائل خود را بیان کردند و قرار بر این شد که در سازمان نظام پزشکی کارگروهی تشکیل شود و با همکاری کمیته تبلیغات سازمان نظام پزشکی بر اساس قانون این سازمان مبنی بر برخورد با افرادی که در حوزه پزشکی فعالیت غیر مجاز انجام می‌دهند، فعالیت کنیم.

وی اظهار کرد: البته به‌دلیل اینکه زمان تصویب قانون نظام پزشکی موضوع مراکز هوم کر مطرح نبود این مراکز به صراحت در این قانون نیامده‌اند. در این قانون مطرح شده است کلیه مراکز پزشکی باید پروانه فعالیت داشته باشند، تبلیغ آنها چگونه باشد و حتما باید این تبلیغات بر اساس مجوز در حیطه مسئولیت‌شان باشد.

مدیرعامل انجمن صنفی مراکز هوم کر بیان کرد:‌ یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه همکاری دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد برای آماده سازی تیزرها و تبلیغاتی مبنی بر فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از مراکز مجاز و خطرات مراکز غیرمجاز بود.

معماری گفت:‌ همچنین برگزاری مستمر این کارگروه در حوزه فعالیت مراکز هوم کر یکی دیگر از موارد مطرح شده در این جلسه بود. از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه می‌توانم به ارائه راهکارهایی از سوی اعضا برای مدیریت تبلیغات مراکز پزشکی و هوم کر اشاره کنم.

وی اضافه کرد:‌ اولین اقدام برای جلوگیری از فعالیت مراکز غیرمجاز  وکشف و شناسایی این مراکز است. در ادامه شناسایی و معرفی مراکز مجاز و همچنین آگاه سازی جامعه درباره خطرات مراجعه به مراکز غیر مجاز است. بر همین اساس قرار شد انجمن هوم کر، محتواهای مختلفی از جمله تصویری و مکتوب در اختیار دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد و کارگروه مراکز سلامت قرار دهد تا در سطح جامعه منتشر شود.

مدیرعامل انجمن صنفی مراکز هوم کر افزود:‌ انجمن هوم کر پیش از این به‌طور مستقل با پلیس فتا برای مقابله با مراکز غیر مجاز مراقبت در منزل مکاتباتی داشته است و همکاری خوبی هم با پلیس فتا داریم، اما متاسفانه پلیس فتا بعد از ورود دادستانی و بعد از حکم آن می‌تواند به این موضوعات ورود کند و نمی‌تواند به‌صورت پیشگیرانه عمل کند، مگر در مواردی که شاکی داشته باشد یا در رسانه ها به شکل وسیعی تبلیغات گسترده داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال پیگیری هستیم که همکاری فعالانه‌تر ی با مراکز انتظامی در این خصوص داشته باشیم. با فعال شدن کمیته تبلیغات سازمان نظام پزشکی می‌توانیم امیدوار باشیم به‌صورت فعالانه‌تر بتوانیم موضوع تبلیغات را مدیریت کنیم تا مردم از خدمات مراکز  هوم کر مجاز بهره ببرند.

معماری بیان کرد: در این نشست پیشنهاد دادیم کمیته تبلیغات سازمان نظام پزشکی متشکل از همه گروه‌های پزشکی از زیبایی و دندان‌پزشکی تا پرستاری باشد.

مدیرعامل انجمن صنفی مراکز هوم کر اظهار کرد: مهمترین موضوع در این کمیته رصد تبلیغات است تا بتوانیم مدیریت بهتری روی تبلیغات داشته باشیم و افرادی که به دنبال مراکز مجاز برای خدمات پرستاری هستند با خیال راحت بتوانند از خدمات مجاز پرستاری استفاده کنند. فرهنگ‌سازی برای استفاده مردم از مراکز هوم کر هم نکته مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی گفت: در این جلسه همین که مسئولان وزارت ارشاد مراکز هوم کر را شناختند و دعوت کردند که در این جلسه حضور داشته باشیم گام مهمی است. امیدواریم از این به بعد هم بتوانیم با همکاری با نهادهای نظارتی و حضور نمایندگان مراکز  هوم کر در این گونه نشست‌ها زمینه ارائه بهتر خدمات پرستاری مناسب به مردم را فراهم کنیم.
منبع : سازمان نظام پرستاری ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده