شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 Jul 2024
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: تخصیص ارز ارزان واردات تجهیزات پزشکی برای تولید فاجعه بار است.
تخصیص ارز ارزان واردات تجهیزات پزشکی برای تولید فاجعه‌بار است
به گزارش فانا، عبدالرضا یعقوب‌زاده در نشست خبری چالش‌های حوزه تجهیزات پزشکی گفت: ما همچنان درگیر ارز ترجیحی به واردات هستیم و تولید کننده باید با محصول خارجی بجنگد، تولیدکننده محصولات را با ارز آزاد تولید می‌کند و با محصولی رقابت می‌کند که ارز ارزان می‌گیرد.

وی ادامه داد: کسی رقبت نمی‌کند که با وجود ارز ارزان سمعک را تولید کند و ما درخواست داریم که ارز ارزان به واردات تجهیزات پزشکی مشابه تولید داخل تعلق نگیرد ما نمی‌گوییم که واردات ممنوع نشود و باید بگوییم بین تولیدکننده و واردکننده در نرخ ارز تخصیصی نابرابری وجود دارد و همین تخصیص نرخ ارز برای واردات تجهیزات پزشکی برای تولید فاجعه بار است.

یعقوب‌زاده بیان کرد: خودرو جهنم مصرف کننده و تجهیزات پزشکی جهنم تولیدکننده است، یک خودرو ۲۵ هزار دلاری چینی در ایران ۹ میلیارد تومان و سونوگرافی ۲۵ هزار دلاری چینی در ایران ۱.۵ میلیارد تومان است؛ چرا که مصرف کننده سونوگرافی دولت است.

وی بیان کرد: در همه کالا رقم ارز ترجیحی تخصیصی کاهشی بود، اما تجهیزات پزشکی این رقم در دوسال اخیر افزایشی بود و در سال ۱۴۰۲ میزان ارز ۴۲۰۰ تومانی ۶۵۰ میلیون دلار بود که این رقم در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۵۰ میلیون دلار بود.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده