يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از شیوع شپش در برخی مدارس خبر داد و از مسئولان وزارت بهداشت درخواست رسیدگی به این موضوع را دارد.
کنترل شپش در مدارس درخواست شهروندان شد
به گزارش فانا، شپش که یک حشره کوچک سفید و خاکستری است، با انتخاب محیط سر و لباس برای زندگی کردن، از طریق چسباندن خودش به پوست و سوراخ کردن آن و مکیدن خون خود را تغذیه می‌کند. همین کار انگل باعث می‌شود که پوستی که شپش از آن تغذیه کرده قرمز و برآمده و دچار خارش شود.  

شیوع شپش در مدرسه‌ها همیشه بوده و خاص کشور ما نیست. حتی در کشور‌های پیشرفته هم شیوع این انگل را در مدارس ابتدایی گزارش می‌کنند. طبق گفته متخصصان، نزدیک بودن بیش از حد دانش آموزان در این مقطع و گذراندن ساعت‌های طولانی با یکدیگر و بالا بودن احتمال استفاده از وسایل شخصی دیگران موجب این اتفاق می‌شود. اما اخیرا این انگل در بین دانش آموزان بیشتر شایع شده است.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

این روزها خیلی‌ها چه کسایی که رعایت میکنن چه نمیکنن شپش میگیرند و چندین ماه یا تا یکسال هم درگیر این موجود هستن و از شامپو و سم و ‌..بگیر استفاده میکنن ولی فایده نداره بابا دیگه کچلی گرفتیم با ریزش مو و خونه ها رو هم هرچقدر تمیز میکنیم فایده نداره تورو خدا وزارت بهداشت یه فکری به حال ما خانمهای خانه دار وبچه مدرسه ای ها بکنه
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


شرکت های برگزیده