چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۴ , 10 Sep 2025
وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) اصلاحات گسترده‌ای را برای کنترل تبلیغات دارویی گمراه‌کننده آغاز کرده‌اند.
سازمان غذا و دارو آمریکا مبارزه با تبلیغات دارویی فریبنده را آغاز کرد
به گزارش فانا، این اصلاحات مربوط به تبلیغات داروهایی است که به صورت مستقیم برای مصرف‌کنندگان انجام می‌شود.

قرار است سازمان غذا و دارو آمریکا هزاران نامه به شرکت‌های داروسازی ارسال کند و به آنها هشدار بدهد که تبلیغات گمراه‌کننده خود را حذف کنند. همچنین حدود ۱۰۰ نامه به شرکت‌هایی که هم‌اکنون تبلیغات فریبنده انجام می‌دهند به منظور توقف این تبلیغات ارسال می‌شود.

وزیر بهداشت آمریکا گفت: تبلیغات دارویی، مردم آمریکا را به داروهای نسخه‌ای معتاد کرده است. ما بساط این فریب را جمع و شرکت‌های داروسازی را ملزم خواهیم کرد که تمام حقایق ایمنی محصولاتشان در تبلیغات افشا کنند. فقط شفافیت کامل می‌تواند چرخه فعلی را بشکند

رئیس FDA هم گفت: شرکت‌های داروسازی تا ۲۵ درصد از بودجه خود را صرف تبلیغات می‌کنند. بهتر است این بودجه را صرف کاهش قیمت داروهای خود برای مردم آمریکا کنند/FDA و رویترز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده