چشمانداز بازار داروی آمریکا در حال تغییر و تحولی بزرگ است. با اجرای قانون کاهش تورم و فرمان اجرایی ۲۰۲۵ دولت ترامپ درباره قیمتگذاری دارو، تولیدکنندگان دارو با فشار بیسابقهای در زمینه قیمتگذاری مواجه شدهاند.
به گزارش فانا، این رویدادها با تغییرات در نیازهای بیماران همزمان شده است. بیماران حالا بیشتر مایلند برای خرید داروهایی که میخواهند و نیاز دارند، به صورت مستقیم پول پرداخت کنند.
شرکتهای داروسازی دوران جدیدی از استراتژیهای فروش مستقیم به مصرفکننده (DTC) یا فروش مستقیم به بیمار را آغاز کردهاند.
برنامههای DTC مدلهای تجاری نوظهوری هستند که در آنها تولیدکنندگان از واسطههای سنتی مانند بیمههای سنتی و داروخانهها عبور میکنند تا به صورت مستقیم با بیماران تعامل داشته باشند.
سه شرکت بزرگ داروسازی به سمت DTC رفتهاند:
- ایلای لیلی با لیلی دایرکت (LillyDirect)
- فایزز با فایزرفورآل (Pfizer4All)
- نوو نوردیسک با نووکِر (NovoCare)/IQVIA