شرکت داروسازی دانمارکی نوو نوردیسک با چالش بزرگی در ارتباط با داروی پُرفروش کاهش وزن خود (وِگووی) مواجه شده است.
به گزارش فانا، فروش قوی وِگووی، نوو نوردیسک را به ارزشمندترین شرکت اروپایی تبدیل کرد اما این شرکت از اواسط سال گذشته تاکنون به دلیل افزایش رقابت در بازار به ویژه از سوی داروی زپباند ایلای لیلی بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است.
امسال در بازار کلیدی آمریکا، داروی زپباند از وِگووی از نظر تعداد نسخه پیشی گرفته است.
نوو نوردیسک در طول سال گذشته شاهد کاهش شدید قیمت سهام خود در مقایسه با رقبا بوده است.
نوو نوردیسک همچنین میلیاردها دلار برای گسترش ظرفیت تولید و فروش صرف کرده که منجر به افزایش هزینههایش شده است.
نوو نوردیسک که در ژوئن سال گذشته ۶۵۰ میلیارد دلار ارزش داشت، از آن زمان تاکنون بیش از دو سوم ارزش خود را از دست داده است. آخرین ارزش بازار آن حدود ۲۱۲ میلیارد دلار است/رویترز