دوشنبه ۴ تير ۱۴۰۳ , 24 Jun 2024
سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) روز چهارشنبه اعلام کرد که به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، سازندگان داروهای ترکیبی و بیماران درباره خطر واکنش‌های آلرژیک به داروهای ترکیبی حاوی سولفیت هشدار داده است.
هشدار سازمان غذا و دارو آمریکا درباره خطرات داروهای ترکیبی حاوی سولفیت
به گزارش فانا، این سازمان گزارش‌هایی را درباره به وجود آمدن مشکلاتی در ناحیه چشم و پلک و مشکلات تنفسی که احتمالا با مصرف داروهای ترکیبی حاوی سولفیت مرتبط بوده‌اند، دریافت کرده است.

براساس اعلام FDA، سولفیت‌ها ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک شدید و اپیزودهای آسم تهدیدکننده زندگی یا با شدت کمتر در افراد مستعد شود.

سولفیت‌ها ممکن است به عنوان مواد نگهدارنده به برخی از محصولات دارویی اضافه شوند تا از تجزیه مواد موثره و کاهش اثربخشی آنها پیشگیری کنند. سولفیت‌ها در محصولاتی مانند سدیم بی‌سولفیت، سدیم متابی‌سولفیت، سدیم سولفیت، پتاسیم بی‌سولفیت و پتاسیم متابی‌سولفیت وجود دارند.

این سازمان از افرادی که داروهای ترکیبی را می‌سازند خواسته که وجود سولفیت‌ها را روی برچسب این داروها درج کنند/رویترز.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


شرکت های برگزیده