جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طلب ۲۰ هزار میلیارد دلاری مراکز درمانی کشور به بیمه‌ها خبر داد که بخشی از آن پرداخت شده است.
طلب مراکز درمانی از سازمان‌های بیمه‌گر
به گزارش فانا، موضوعی که سال‌هاست برای مراکز درمانی کشور چالش‌های زیادی ایجاد کرده است؛ طلبی که به گفته سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

در روزهای اخیر رئیس انجمن داروسازان و مسئولان فنی داروخانه‌ها هم از طلب ۲۶ هزار میلیاردیشان از سازمان‌های بیمه‌گر خبر دادند؛ طلبی که بر اساس بند ل تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ باید تا یک ماه از زمان دریافت اسناد تسویه شود، موضوعی که محقق نشده و داروخانه‌ها را با خطر ورشکستگی روبرو کرده است.

سازمان تامین اجتماعی با پرداخت ۴۵۰۰ میلیارد تومان از مطالباتش در چند روز گذشته بدهی مراکز درمانی و داروخانه‌ها را تا پایان آذر ۱۴۰۲ تسویه کرده است.

سازمان بیمه سلامت هم از تسویه مطالبات داروخانه‌ها تا پایان سال خبر داد.

معاون درمان وزارت بهداشت ریشه قرارداد نبستن پزشکان بخش خصوصی با بیمه‌های پایه را بدعهدی بیمه‌ها در پرداخت مطالبات دانست.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت پرداخت های به موقع سازمان‌های بیمه‌گر در ترغیب پزشکان بخش خصوصی به قرارداد با بیمه‌ها و کاهش پرداخت از جیب مردم نقش موثری دارد.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده