شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 Jul 2024
یک داروساز شاغل در داروخانه‌ای در شیراز به دلیل عدم ارائه داروی بدون نسخه، از سوی فرد مراجعه‌کننده با چاقو مورد حمله قرار گرفت و مجروح شد.
به گزارش فانا، رئیس انجمن داروسازان استان فارس و نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: متاسفانه در دوازدهمين روز از سال ۱۴۰۳ شاهد نشستن تیغ چاقوی یک بیمار به صورت و بازوی همکاری داروساز بودیم. همکاری که تنها جرمش ندادن داروی بدون نسخه بود. همکاری که فقط مجری بخشنامه‌ها و قوانین دست‌وپاگیر وزارت متبوع خود بود. بین مرگ و زندگی این همکار عزیز فقط چند میلیمتر با تیغه چاقو فاصله بود. به راستی اکنون که چنین اتفاقی رخ داده، چه کسی و چه ارگانی و چه سازمانی حامی ایشان است؟ مزد این عمل قانونی ایشان را چه کسی پرداخت می‌کند؟ خسارتی که بر روح و روان این داروساز جوان وارد شده را چگونه می‌توان جبران کرد؟ آیا داروسازان باید به قیمت جانشان مجری دستورالعمل‌ها باشند؟ کجایند آن نمایندگان مجلس و مسوولان کشور که بانگ بر می‌آوردند مگر داروسازان در داروخانه کاری هم انجام می‌دهند و تعرفه آنان غیرقانونی است؟

محمد منفرد افزود: از معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز درخواست می‌شود به قید فوریت موضوع سوءقصد به همکار عزیزمان دکتر حمیدرضا ماری اوریاد را از طریق مراجع قانونی پیگیری کند و همچنین از رئیس سازمان غذا و دارو درخواست می‌شود ضمن پیگیری این ضایعه، با وضع قوانین مناسب و دادن اختیارات لازم به همکاران داروساز از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کند تا بلکه در سایه اجرای قانون، جان داروسازان در معرض خطر قرار نگیرد. از سازمان نظام پزشکی شیراز و کشور هم انتظار می‌رود ضمن محکوم کردن این عمل، جامعه داروسازی کشور را تنها نگذارند و پیگیری‌های لازم را در خصوص برخورد قاطعانه با عامل این ضایعه به عمل آورند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده