پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
خزرائی در گفت‌وگو با فانا خبر داد:

سهم ۲۰ درصدی دارو و تجهیزات پزشکی در فروش شرکت قاسم ایران

۳۰ دستگاه کامیونت یخچال‌دار به ناوگان توزیع دارو اضافه شد
مدیرعامل شرکت قاسم ایران گفت: محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی حدود ۲۰ درصد از کل فروش ریالی شرکت قاسم ایران را به خود اختصاص می‌دهند و برنامه ما این است که امسال این سهم را به دستکم ۲۵ درصد افزایش دهیم.
سهم ۲۰ درصدی دارو و تجهیزات پزشکی در فروش شرکت قاسم ایران
حسین یوسف خزرائی در گفت‌وگو با خبرنگار فانا با اشاره به اینکه شرکت قاسم ایران با حدود ۶۵ سال، یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های پخش کشور است و در زمینه پخش محصولات مختلف فعالیت می‌کند، افزود: عمده فعالیت شرکت قاسم ایران در حوزه‌هایی غذایی و دارویی متمرکز است. فروش شرکت در سال گذشته حدود ۱۱ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان بود که از این مقدار حدود ۲۰ درصد مربوط به دارو و تجهیزات پزشکی بود. شرکت قاسم ایران دارای منابع زیادی در سراسر کشور است و ظرفیت‌های انبارش و لجستیک بالایی دارد و سیاست و رسالت این شرکت نیز توزیع مویرگی در اقصی نقاط کشور چه در زمینه غذا و چه در زمینه دارو است.

وی عنوان کرد: شرکت قاسم ایران برنامه‌های متنوعی دارد و لاین‌های فروش تخصصی و اختصاصی زیادی دارد و جزء معدود شرکت‌هایی است که از تجهیزات الکترونیکی و از ظرفیت فروش الکترونیک و دیجیتال هم بهره‌مند است و از آنها استفاده می‌کند. در حال حاضر با حدود ۸۰ تامین‌کننده دارو و تجهیزات پزشکی (از جمله شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی مینو) و ۳۰ تامین‌کننده غیر دارویی و غذایی مشغول کار هستیم. ضمن اینکه از سهم ۸۰ درصدی محصولات غیر دارویی در فروش شرکت قاسم ایران، ۶۷ درصد مربوط به محصولات غذایی و کالاهای FMCG و ۱۷ درصد مربوط به حوزه‌های غیر از غذا است. همچنین حدود ۱۴ هزار مشتری داروخانه‌ای در سراسر کشور داریم و محصولات دارویی را به دست آنها می‌رسانیم.

وی گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های چند سال اخیر، زنجیره سرد انبارهای دارویی شرکت قاسم ایران جزو زنجیره‌های سرد کاملا معتبر و مورد اطمینان سازمان غذا و دارو است و بسیاری از انبارهای شرکت قاسم ایران به عنوان نمونه برای بازدیدهای دوره‌ای شرکت‌های دیگر انتخاب می‌شوند تا بازدیدکنندگان امکانات این انبارها را ببییند و از آنها الگوبرداری کنند.

مدیرعامل شرکت قاسم ایران اظهار کرد: برای سال جاری برنامه‌ریزی کردیم تا سهم حوزه دارو از نظر ریالی و مقداری در فروش شرکت قاسم ایران به ترتیب به ۲۵ و ۲۷ درصد برسد.

خزرائی خاطرنشان کرد: شرکت قاسم ایران جزو شرکت‌های با رتبه مناسب در سامانه تیتک سازمان غذا و دارو است و معمولا میزان به‌روزرسانی  اطلاعات ما در این سامانه بالاست و جزو شرکت‌های مورد قبول هستیم و همکاری نزدیکی با سازمان غذا و دارو داریم و در بسیاری از موارد به ویژه در مورد داروهای خاص، شرکت قاسم ایران به عنوان کمک‌کننده به سازمان غذا و دارو شناخته می‌شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های شرکت قاسم ایران در سال جاری این است که در برخی از استان‌ها که در آنها فاقد شعبه و انبار دارویی هستیم و این استان‌ها اغلب محروم هم هستند، شعبه ایجاد کنیم. برنامه این است که در دستکم دو استان عملیات ایجاد شعبه را آغاز کنیم. در مورد ناوگان هم همواره در حال بازسازی و نوسازی هستیم و در ماه اخیر حدود ۳۰ دستگاه کامیونت یخچال‌دار به ناوگان توزیع داروی شرکت قاسم ایران اضافه شد و ظرفیت توزیع این محصولات افزایش یافت.

به گفته خزرائی رتبه کشوری شرکت قاسم ایران در زمینه دارو در سال گذشته از ۳۹ به ۱۵ ارتقایافت و برای سال جاری نیز بهبود این رتبه در دستورکار است.

مدیرعامل شرکت قاسم ایران درباره مهمترین مشکلات صنعت پخش کشور توضیح داد: شرکت قاسم ایران در حال توسعه فعالیت‌ها و ظرفیت‌های خود است و امیدوارم دولت نیز به ما و مجموعه صنعت پخش کشور کمک کند. وقتی تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان دچار مشکل می‌شوند این مشکلات به صنعت پخش نیز منتقل می‌شود. اگر تولیدکنندگان نتوانند به موقع و با شرایط مناسب کالاها را تامین کنند، اثرات این مشکلات به حوزه پخش نیز منتقل می‌شود. در حال حاضر عدم دریافت مطالبات یکی از مهمترین مشکلات شرکت‌های پخش است و در عین حال امکان گرفتن وام از بانک‌ها هم نیست. در چنین شرایطی پشتیبانی دولت از صنعت پخش ضروری است.

وی عنوان کرد: شرکت قاسم ایران به نسبت شرکت‌هایی که در زمینه پخش دارو با مراکز دولتی کار می‌کنند، مطالبات کمتری دارد و میزان مطالبات آن حدود ۴۹۰ میلیارد تومان است اما همین رقم نیز برای شرکت‌های پخش عدد بزرگی است. شرکت‌های پخش با جریان نقدینگی خود کار می‌کنند و اگر در چرخش این نقدینگی اختلال ایجاد شود، مشکلات زیادی برای آنها به وجود می‌آید. در عین حال مجبور شدیم به سمت اوراق هم برویم اما نرخ تنزیل اوراق ۳۶ درصد است و با این حساب اوراق نه تنها دردی از شرکت‌های پخش دوا نمی‌کند بلکه به مشکلات آنها اضافه هم می‌کند.

به گفته خزرائی، شرکت قاسم ایران در زمینه فروش اینترنتی نیز چه از طریق سایت و چه از طریق اپلیکیشن‌های موبایل فعالیت‌های زیادی را انجام داده و این امکان را به مشتریان دادیم تا از این امکانات برای سفارش‌دهی استفاده کنند. نحوه فروش شرکت قاسم ایران به صورت B2B است اما با توجه به اینکه شرکت قاسم ایران سهامدار عمده فروشگاه‌های زنجیره‌ای پیوند با برند مینومارت است، از این طریق هم به مصرف‌کنندگان نهایی خدمات می‌دهیم و امکان سفارش خرید آنلاین برای آنها نیز وجود دارد.
 

حسین یوسف خزرائی (سمت چپ) مدیرعامل و مانی احراری (سمت راست) معاون بازرگانی و فروش دارویی شرکت قاسم ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


شرکت های برگزیده