وزیر بهداشت گفت: در هر جای کشور که درمان سرطان به پیچیدگی و مشکل برخورد کند، کار به انستیتو کانسر ایران ختم میشود.
به گزارش خبرنگار فانا، محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت در مراسم بهرهبرداری از ساختمان جدید بیمارستان ملی انستیتو کانسر ایران: اجرای این پروژه و بهرهبرداری از آن در میانه جنگ، یک کار بزرگ و مهم برای کشور است. اخیرا در مجمع جهانی بهداشت در ژنو گفتم: ما نمیشکنیم. انستیتو بیش از ۷۰ سال قدمت دارد و خودم ۴۰ سال پیش در آن دورههای آموزشی جراحی سرطان را گذراندم. انستیتو یک مرکز جامع خدمات درمانی سرطان است، یعنی همه خدمات جراحی، شیمیدرمانی، رادیوتراپی، سلولدرمانی و ژندرمانی در آن ارائه میشوند. آموزش و پژوهش ویژگی دیگر انستیتو است. همه جای کشور از میوه این گلستان یعنی انستیتو چیده است. در هر جای کشور که درمان سرطان به پیچیدگی و مشکل برخورد کند، کار به انستیتو ختم میشود. علاوه بر بیماران ایرانی، بیماران خارجی زیادی هم برای درمان به انستیتو یا بخش خون و انکولوژی بیمارستان شریعتی مراجعه میکنند.