نماینده مردم تهران در مجلس گفت: باید از ظرفیت خیرین یا مالیات شرکتها و موسسات بزرگ در قالب مالیات نشاندار برای تامین تجهیزات باقیمانده موردنیاز بیمارستان ملی انستیتو کانسر ایران استفاده کرد.
عبدالحسین روحالامینی نجفآبادی نماینده مردم تهران در مجلس در گفتوگو با خبرنگار فانا توضیح داد: در ساختمان جدید بیمارستان انستیتو کانسر ایران، ظرفیت تختهای بستری از ۲۰۰ به ۶۰۰ رسیده و مسیر نوبتدهی برای اعمال پیچیده کوتاهتر شده. در این بیمارستان بهترین خدمات با نرخ دولتی ارائه میشود. در زمینه راهاندازی این پروژه ابتکاری انجام شد به گونهای که تا مجوز استخدام و تکمیل برخی تجهیزات گرفته شود، ساختمان جدید با همان پرسنل و امکانات بخش قدیمی انستیتو و جابجایی آنها، راهاندازی شد. این خیلی خوب است که پروژهای که یکی، دو ماه است بیمار در آن بستری شده و عمل انجام شده، افتتاح میشود. این یعنی افتتاح، صوری نبوده. در جنگ رمضان، جهادی عمل و این پروژه راهاندازی شد. تکمیل بیمارستان به بیش از دو همت بودجه نیاز دارد. انستیتو جزو پروژههای اولویتدار در مجمع نمایندگان تهران است. با توجه به تغییر نرخ ارز و سخت شدن تامین تجهیزات باقیمانده، به نظر میرسد باید از ظرفیت خیرین یا مالیات شرکتها و موسسات بزرگ در قالب مالیات نشاندار استفاده کرد.