دولت ازبکستان از اول ژوئن امسال مشوقهای مالی جدیدی را به تولیدکنندگان دارو در این کشور ارائه خواهد کرد.
به گزارش فانا، صندوق دولتی توسعه تجارت تا ۵۰ درصد از هزینههای مربوط به خدمات مشاوره خارجی و رویههای صدور گواهینامههای بینالمللی را به شرکتهای داروسازی بازپرداخت خواهد کرد. این حمایت شامل رعایت استانداردهای جیامپی اتحادیه اروپا، جیامپی سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) و استانداردهای پریکوالیفیکیشن سازمان جهانی بهداشت (WHO) میشود و سقف هزینه برای هر شرکت ۵۰ هزار دلار است.
همچنین میزان حمایتها از داروها و تجهیزات پزشکی نوآورانه که توسط موسسههای تحقیقاتی و دانشگاههای این کشور توسعه یافتهاند و قبلا در ازبکستان تولید نشدهاند، افزایش مییابد.
براساس قوانین جدید، تا ۸۰ درصد از هزینههای ثبت، مطالعات بالینی و مطالعات همارزی زیستی تولیدکنندگان تا سقف ۸ هزار دلار بازپرداخت میشود. این یارانه پس از ورود محصولات به مرحله تولید در مقیاس صنعتی و رسیدن به بازار در دسترس خواهد بود/ترند