شرکتهای بزرگ داروسازی جهان که هر کدام دستکم ۲۰ میلیارد دلار درآمد در ۲۰۲۵ داشتند، سال گذشته در مجموع بیش از ۲۲ هزار نفر از نیروهای کار خود را کاهش دادند.
به گزارش فانا، در بین ۱۷ شرکت بزرگ داروسازی جهان که مورد بررسی قرار گرفتند، تنها ۵ شرکت افزایش تعداد کارکنان را در ۲۰۲۵ گزارش کردند.
ظاهرا غولهای داروسازی از نظر اندازه، وارد مرحله اصلاح شدهاند. در ۲۰۲۲، تنها ۳ شرکت از ۱۷ شرکتی که بررسی شدند، کاهش نیروی کار را ثبت کرده بودند.
برای حفظ سود، بسیاری از شرکتهای داروسازی به کاهش هزینهها و اخراج کارکنان متوسل شدهاند. این روند احتمالا ادامه خواهد یافت زیرا چند شرکت مانند فایزر و مرک&کو همچنان در میانه برنامههای چند ساله اصلاح ساختار خود قرار دارند.
در ۲۰۲۵ شرکتهای امجن، ایلای لیلی، ابوی، استرازنکا و جانسون و جانسون افزایش تعداد نیروی کار و شرکتهای رُش، مرک&کو، بوهرینگر، گیلیاد، نوارتیس، بیاماس، جیاسکی، تاکدا، بایر، فایزر، نوو نوردیسک و سانوفی کاهش تعداد نیروی کار را گزارش کردند/فیرس فارما