شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۵ , 6 Jun 2026
تدروس آدهانوم گبریسوس مدیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۲۵ (۲۴ اسفند ۱۴۰۴) این متن را در ایکس نوشت: "بمباران یک بیمارستان یا مدرسه اشتباه محاسباتی نیست. کشتن یک امدادگر خسارت جانبی نیست. گرسنه نگه داشتن غیرنظامیان تاکتیک مذاکره نیست. اینها جنایات جنگی هستند".
درباره سازمانی بی‌خاصیت و رئیس بی‌خاصیت‌ترش
به گزارش خبرنگار فانا، متنی کلی و مبهم که در آن هیچ اشاره‌ای به کشور متجاوز یا کشور مورد حمله نشده است. یعنی شما اگر نام کشور بورکینافاسو را هم در این متن بگنجانید، معنی می‌دهد!

سازمان جهانی بهداشت در دوران جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه نیز همین موضع‌گیری‌های کلی و مبهم را داشت و دقیقا همین رویکرد را در قبال ایران دنبال کرد.

بعد وزیر بهداشت در جریان سفر به ژنو و دیدار با مدیرکل WHO از او بابت موضع‌گیری‌ها و حمایت ارزشمندش از ایران تشکر کرد! دقیقا کدام موضع‌گیری‌ها و حمایت ارزشمند آقای دکتر ظفرقندی؟! موضع‌گیری‌های کلی، مبهم و دوپهلو این همه ذوق‌زدگی دارد؟!

ده‌ها نفر از کادر سلامت در ایران در حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و صدها مرکز بهداشتی و درمانی آسیب دیده اما مدیرکل WHO به خودش زحمت نداده، به ایران سفر کند و از اماکن آسیب‌دیده کند، به جایش امروز پنجشنبه به جمهوری دموکراتیک کنگو رفته تا در جریان شیوع ابولا قرار بگیرد. او همچنین خواستار آتش‌بس در این کشور آفریقایی شده تا مهار شیوع ابولا بهتر انجام شود، درخواست آتش‌بسی که در دوران جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران مطرح نشد!

پیشتر نوشته بودیم که بی‌خاصیتی نهادهای بین‌المللی به ویژه سازمان ملل متحد و نهادهای وابسته به آن مانند سازمان جهانی بهداشت مدت‌هاست که مشخص و اثبات شده و این سازمان‌ها هرگز آمریکا و رژیم صهیونیستی را محکوم نخواهند کرد. تنها چیزی که دنیای امروز به خوبی می‌فهمد، قدرت و زور است.

نکته جالب اینجاست که حتی ترامپ هم متوجه بی‌خاصیتی بسیاری از نهادهای بین‌المللی مانند سازمان جهانی بهداشت شده و دستور خروج آمریکا از آنها را صادر کرده اما ظاهرا مسوولان ما علاقه دارند سر قبری گریه کنند که مرده‌ای در آن نیست!
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


شرکت های برگزیده