مدیرکل امور فرآوردههای طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک سازمان غذا و دارو با تقدیر از عملکرد معاونتهای غذا و دارو سراسر کشور در تامین بدون وقفه شیرخشک طی دوران جنگ، از لزوم رصد خروج شیرخشکهای رگولار از زنجیره توزیع خبر داد.
به گزارش فانا، شهرام شعیبی با تقدیر از معاونتهای غذا و دارو سراسر کشور اظهار کرد: در مدت زمان جنگ و با وجود افزایش سفرهای استانی و رشد تقاضا برای شیرخشک در استانها، تامین این فرآورده بدون وقفه انجام شد و هیچ کمبود محسوسی در استانها گزارش نشد.
وی افزود: شکایت قابل توجهی نیز در خصوص عرضه شیرخشک از استانها دریافت نکردیم که این موضوع نشاندهنده عملکرد مناسب معاونتهای غذا و دارو در مدیریت توزیع و تامین شیرخشک است و جای تقدیر دارد.
شعیبی با اشاره به چالش خروج شیرخشکهای رگولار از زنجیره توزیع گفت: به دلیل اختلاف قیمت ارز و احتمال قاچاق معکوس به کشورهای دیگر، موضوع رصد زنجیره توزیع شیرخشک در دستور کار قرار گرفته است که در همین راستا نامههایی به دانشگاهها و معاونتهای غذا و دارو ارسال و بر لزوم رصد توزیع شیرخشک در شرکتهای پخش و داروخانهها تاکید شد اما متاسفانه پاسخ مناسبی از سوی برخی دانشگاهها دریافت نشده است.
مدیرکل امور فرآوردههای طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک سازمان غذا و دارو تصریح کرد: انتظار داریم معاونتهای غذا و دارو سراسر کشور زنجیره توزیع را به صورت دقیق بررسی کنند تا مشخص شود خروج احتمالی شیرخشک از کدام داروخانه، شرکت پخش یا حتی کارخانه صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: بازخوانی و بررسی دقیق این فرآیندها میتواند در برنامهریزیها و تصمیمگیریهای آینده برای مدیریت بهتر توزیع شیرخشک موثر باشد.