جمعه ۲۲ خرداد ۱۴۰۵ , 12 Jun 2026
رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: آسیب‌های ناشی از جنگ اخیر به زیرساخت‌های تولید شیرخشک نوزاد، جدی نبوده و در شرایط فعلی تولیدکنندگان به رغم محدودیت‌های ارزی، بیشترین تولید را انجام می‌‌دهند.
زیرساخت‌های تولید شیرخشک نوزاد در جنگ اخیر آسیب جدی ندید
به گزارش فانا، هانی تحویل‌زاده افزود: با تامین ارز و فعالیت دو شیفتی، در کمتر از دو ماه کمبودهای ناشی از جنگ جبران خواهد شد. ضمن اینکه در قسمت بسته‌بندی صنعت شیرخشک نوزاد نیز دچار آسیب نشده و کماکان تولید در حال انجام است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص کشور، عملکرد تولیدکنندگان و مدیران مربوطه، بیشتر شیرخشک تولید می‌شود زیرا تولید داخل کمترین ارزبری را در این صنعت دارد و قبلا زیرساخت‌های آن ایجاد شده است.
 
تحویل‌زاده با بیان اینکه در تامين ارز توسط سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی محدودیت‌هایی وجود دارد، افزود: محدودیت تامین ارز موجب شده تا تولیدکنندگان با ظرفیت کامل کار نکنند، حال اگر شرایط تامین ارز به گونه‌ای باشد که تولیدکنندگان به صورت دو شیفت فعالیت کنند، در کمتر از دو ماه تمامی کمبود‌ها در بازار جبران می‌شود.
 
به گفته وی، برخی ویژندهای (برند‌های) شیرخشک در بازار موجود نیست که جای نگرانی وجود ندارد زیرا خانوار‌ها می‌توانند برند‌های جایگزین را استفاده کنند و در صورت تامين ارز در کمتر از دو ماه آینده آن برند‌ها هم به بازار عرضه می‌شوند.
 
رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با بیان اینکه تولیدکنندگان حداکثر منابع برای تولید را به کار گرفتند، گفت: بنابر آمار نیاز ماهانه کشور ۶.۵ میلیون قوطی است و شیرخشک کماکان با قیمت قبل عرضه می‌شود.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده