مدیرکل فراوردههای طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک سازمان غذا و دارو همزمان با سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در داروخانه ۲۹ فروردین در جریان روند توزیع و تامین شیرخشک قرار گرفت.
به گزارش فانا، شهرام شعیبی در حاشیه این بازدید میدانی که به مناسبت روز ارتش و به پاس قدردانی از زحمات نیروهای مسلح در تامین امنیت کشور انجام شد، اظهار کرد: ایستادگی ارتش قهرمان و دیگر نیروهای نظامی در دفاع از کیان کشور به ویژه در سال پُرحادثه ۱۴۰۴ که با دو جنگ تحمیلی ناجوانمردانه همراه بود، الگویی از مقاومت و غیرت بود که زنجیره تامین سلامت کشور نیز با الهام از همین روحیه، در برابر تهدیدها ایستادگی کرد.
وی با اشاره به وضعیت تولید در شرایط جنگی افزود: علیرغم حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی و فشارهای آمریکایی، کارخانههای داخلی موفق شدند در بازه زمانی جنگ، حدود ۱۳ میلیون قوطی شیرخشک بدون هیچگونه وقفهای تولید کنند که نشاندهنده مقاومت زنجیره تامین سلامت در برابر فشارهای دشمن است.
مدیرکل فراوردههای طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک سازمان غذا و دارو با تاکید بر خودکفایی داخلی گفت: با تامین ۹۰ درصدی نیاز کشور توسط تولیدکنندگان داخلی، وابستگی به واردات به حداقل رسیده و این خودکفایی نسبی، به عنوان یک پشتوانه استراتژیک در برابر اختلالات ناشی از جنگ اقتصادی و فشارهای صهیونیستی-آمریکایی عمل کرده است.
شعیبی درباره مدیریت هوشمند بازار نیز تصریح کرد: با وجود تلاشهای دشمن برای ایجاد ناامنی روانی در بازار اقلام اساسی، تدابیری نظیر محدودیت توزیع دو قوطی و تعیین داروخانههای منتخب، مانع از شکلگیری کمبود کاذب، احتکار و خریدهای هیجانی شد و دسترسی عادلانه خانوادهها به شیرخشک تضمین شد.
وی با ارائه توصیهای به والدین گفت: براساس مستندات علمی، فرمولاسیون بیش از ۹۵ درصد شیرخشکهای رگولار موجود در بازار تقریبا یکسان است و اصرار بر خرید برندهای خاص توجیه منطقی ندارد. اولویت تامین سازمان غذا و دارو نیز همواره نوزادان زیر شش ماه بوده و هست.