عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: براساس اسناد و مدارک برخی پزشکان بازداشت شده در اغتشاشات و قتلها نقش داشتند.
به گزارش فانا، سیدمسعود خاتمی در برنامه کشیک سلامت با اشاره به عملکرد بیمارستانها در حوادث اخیر گفت: در این حوادث بیش از ۱۲ هزار مصدوم در مراکز درمانی کشور تحت درمان قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه تعدادی از پزشکان نیز در جریان این حوادث بازداشت شدهاند، افزود: بررسیها نشان میدهد بازداشت این افراد ارتباطی با روند درمان مصدومان نداشته و برخی از آنها به دلیل حضور در اغتشاشات بازداشت شدهاند. همچنین مدارکی وجود دارد که نشان میدهد برخی از این افراد در قتلها نیز نقش داشتهاند.
خاتمی تصریح کرد: مسوولان امنیتی بدون توجه به جایگاه شغلی افراد، وظیفه خود را در قبال عناصر آشوبگر انجام خواهند داد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به فضاسازی رسانهای دشمن گفت: دشمن پس از شکست در حوادث اخیر به جوسازی رسانهای روی آورده است درحالیکه پزشکان کشور با تمام توان به درمان مصدومان پرداختند.
وی با تاکید بر نقش وزارت بهداشت در شفافسازی اظهار کرد: مسوولان وزارت بهداشت، به ویژه روابط عمومی این وزارتخانه، باید این موضوع را برای مردم تبیین و روشنگری کنند. روابط عمومی وزارت بهداشت در شرایط فعلی باید تکلیف خود را مشخص کند که قصد دارد برای دشمن کار کند یا واقعیتها را برای مردم بیان کند.
خاتمی ادامه داد: اتاق فکر این جریان برای همگان روشن است و در آمریکا و اسرائیل قرار دارد. اگر روابط عمومی وزارت بهداشت در این زمینه اقدام نکند، باید نسبت به عملکرد خود و همسویی آن با اهداف دشمن یا منافع کشور ایران تامل کند.
وی تاکید کرد: موضعگیری روابط عمومی وزارت بهداشت را از طریق مجلس پیگیری خواهد کرد.