براساس جدیدترین نظرسنجی گالوپ در آمریکا، میزان افرادی که میگویند الکل مینوشند به پایینترین حد در تاریخ نظرسنجیها رسیده است.
به گزارش فانا، فقط ۵۴ درصد از بزرگسالان آمریکایی میگویند الکل مصرف میکنند که کمترین میزان از زمانی است که این نظرسنجی از ۱۹۳۹ شروع شده. بخش زیادی از این کاهش نوشیدن با افزایش نگرانیها درباره تاثیرات منفی مصرف الکل بر سلامتی ارتباط دارد. همچنین برای نخستین بار بیش از نیمی از مردم آمریکا (۵۳ درصد) معتقدند که نوشیدن الکل حتی در حد متوسط (۱ تا ۲ نوشیدنی در روز) برای سلامتی مضر است. حتی کسانی که هنوز الکل مینوشند، کمتر از قبل و با فواصل طولانیتر نسبت به گذشته مینوشند. این روند در گروههای مختلف جمعیتی دیده میشود به ویژه در جوانان و زنان و منعکسکننده تغییر نگرش عمومی نسبت به الکل و تاکید بیشتر بر سلامت است/گالوپ. این در حالیست که اخیرا معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت که مصرف الکل در ایران یک واقعیت است و اتفاقا سرانه مصرف الکل در ایران بالاست.