به گزارش فانا، مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری دارویی تامین (تیپیکو) در نشست خبری در پاسخ به سوال "فانا" درباره اینکه که آیا تیپیکو هم مانند شفادارو واگذار خواهد شد؟ توضیح داد: در برنامه هفتم پیشرفت تکلیفی وجود دارد که براساس آن نهادهای عمومی غیردولتی باید سهامهای خود را واگذار کنند. اینکه واگذاری سهام قرار است در چه سطحی اتفاق بیفتد در حوزه تصمیمگیری وزارت رفاه است اما عمق سرمایه در کشور ما در حدی نیست که مثلا شستا یا هلدینگها بتوانند به راحتی واگذار شوند. ارزش بازار شرکتهای تابعه تیپیکو ۱۲۳ همت است. قرار است در وزارت رفاه مدلی برای واگذاری تدوین شود که نه بازار سرمایه به هم بریزد و هم واگذاری متعهدانه انجام شود.
محمد نادری علیزاده در پاسخ به سوال دیگر فانا درباره پروژههای جدید تیپیکو افزود: سند پروژههای پنچ سال آینده تیپیکو طی روزهای آینده رونمایی میشود. در داروسازی اکسیر دو پروژه داریم که در ایام دهه فجر به بهرهبرداری میرسند. در شرایط اقتصادی فعلی کشور باید به توسعه با احتیاط نگاه کرد و اولویت با تامین سرمایه در گردش و مواد اولیه باشد.