به گزارش فانا، پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در گفتوگو با فانا: - آن چیزی که پاندمی بعدی را ایجاد خواهد کرد، احتمالا یکی از عوامل ویروسی خواهد بود - برای مقابله با پاندمی بعدی، باید زیرساختهای لازم ایجاد شوند. - زیرساختها شامل تشخیص، دارو واکسن، بیمارستانهای مجهز و از همه مهمتر نیروی انسانی هستند. - باید دانشمندان حوزههای مختلف از جمله علوم پایه را تقویت کنیم. - بزرگترین معضل ایران در آینده، نیروی انسانی خواهد بود. - تعداد پرستاران به شدت کم است و بسیاری از آنها هم در حال ترک شغل خود هستند. - برخی رشتهها مانند اطفال، عفونی و بیهوشی دیگر متقاضی ندارند. - در رشته عفونی، امسال ۸۵ درصد صندلیها خالی مانده است. - مدیریت کلان کشور برنامهای برای سرمایهگذاری در این رشتهها ندارد. - صورت مساله را عوض کردهاند و به جای حل مشکل تعداد دانشجویان پزشکی را زیاد کردهاند. - آمادگی لازم را در سیستم بهداشت و درمان کشور برای مقابله با پاندمی بعدی نمیبینم. - در دوران کرونا پزشکان و پرستاران هر چه در توانشان بود، انجام دادند.