شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۵ , 6 Jun 2026
سیستم بهداشت و درمان کشور برای مقابله با پاندمی بعدی آمادگی ندارد
به گزارش فانا، پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در گفت‌وگو با فانا:

- آن چیزی که پاندمی بعدی را ایجاد خواهد کرد، احتمالا یکی از عوامل ویروسی خواهد بود
- برای مقابله با پاندمی بعدی، باید زیرساخت‌های لازم ایجاد شوند.

- زیرساخت‌ها شامل تشخیص، دارو واکسن، بیمارستان‌های مجهز و از همه مهمتر نیروی انسانی هستند.

- باید دانشمندان حوزه‌های مختلف از جمله علوم پایه را تقویت کنیم.

- بزرگترین معضل ایران در آینده، نیروی انسانی خواهد بود.

- تعداد پرستاران به شدت کم است و بسیاری از آنها هم در حال ترک شغل خود هستند.

- برخی رشته‌ها مانند اطفال، عفونی و بیهوشی دیگر متقاضی ندارند.

- در رشته عفونی، امسال ۸۵ درصد صندلی‌ها خالی مانده است.

- مدیریت کلان کشور برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این رشته‌ها ندارد.

- صورت مساله را عوض کرده‌اند و به جای حل مشکل تعداد دانشجویان پزشکی را زیاد کرده‌اند.

- آمادگی لازم را در سیستم بهداشت و درمان کشور برای مقابله با پاندمی بعدی نمی‌بینم.

- در دوران کرونا پزشکان و پرستاران هر چه در توانشان بود، انجام دادند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده