يکشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۴ , 20 Jul 2025
به شستن دو دستگاه آمبولانس محکوم شد

۸۰۰ بار مزاحمت تلفنی برای اورژانس توسط یک جوان

سخنگوی سازمان اورژانس تهران در زمینه برخورد با مزاحمت های تلفنی گفت: وقتی مزاحمت ادامه پیدا کند، شکایت آنها را به قوه قضاییه ارجاع می‌دهیم و آنها نیز براساس قوانین موجود، حکم‌هایی مانند شستن آمبولانس (کار اجباری در اورژانس)، جریمه نقدی و حتی قطع کردن خط صادر می‌کنند.
۸۰۰ بار مزاحمت تلفنی برای اورژانس توسط یک جوان
به گزارش فانا، شروین تبریزی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه دائما آماری از مزاحمت‌های تلفنی از سوی اورژانس اعلام می‌شود، در زمینه کاهش این مزاحمت‌ها، اورژانس چه اقداماتی تاکنون انجام داده است؟ توضیح داد: روند ما شکایت و این‌گونه مسائل نیست اما مزاحم تلفنی که مستمر تماس می‌گیرد، مثلا پیش آمده که در طول هفته از یک نفر نزدیک به ۱۰۰ تا ۲۰۰ تماس مزاحمت ثبت شده است، در این گونه موارد ما به قوه قضاییه شکایت می‌کنیم.

در اورژانس چیزی به نام بلک‌لیست وجود ندارد

او ادامه داد: اما به طور کلی این گونه نیست که خط آنها قطع شود یا از سوی اورژانس خط آنها را مسدود کنیم. در اورژانس چیزی به نام بلک‌لیست وجود ندارد چرا که همیشه نظر ما بر این بوده که اگر یک فرد صد بار هم مزاحم شده باشد، ممکن است برای صد و یکمین بار به خدمات اورژانس ما نیاز پیدا کند و همکاران ما باید به محل بروند. 

وی تاکید کرد: اما وقتی مزاحمت ادامه پیدا کند، شکایت آنها را به قوه قضاییه ارجاع می‌دهیم و آنها نیز بر اساس قوانین موجود، حکم‌هایی مانند شستن آمبولانس (کار اجباری در اورژانس)، جریمه نقدی و حتی قطع کردن خط صادر می‌کنند.

۸۰۰ بار مزاحمت تلفنی برای اورژانس توسط یک فرد

سخنگوی سازمان اورژانس تهران افزود: آخرین حکمی که یادم می‌آید مربوط به یک جوان بود که بارها مزاحمت ایجاد کرده بود و تقریبا نزدیک به ۸۰۰ بار تماس گرفته بود که در نهایت حکمی که برای او صادر شد، علاوه بر پرداخت جریمه مالی، به شستن دو دستگاه آمبولانس نیز مکلف شده بود.

افراد دارای مشکلات روانی بیشرین مزاحمان اورژانس هستند

تبریزی در پاسخ به این سوال که معمولا در علت‌یابی مزاحمت‌ها چه دلایلی مطرح شده است؟ گفت: در میان این مزاحمت‌ها از هر قشری بوده‌اند اما افرادی که مشکلات روانی داشتند بیشتر بوده‌اند. کودکان هم بوده‌اند اما بزرگسالان هم بین آنها کم نبوده است. 

سخنگوی سازمان اورژانس تهران درباره وضعیت آمار مزاحمت‌های تلفنی اورژانس نسبت به سال‌های گذشته گفت: در این راستا رئیس سازمان اورژانس استان تهران عنوان کرده است که علیرغم اینکه از افراد خواسته‌ایم تا این مزاحمت‌ها کاهش یابد اما در برخی موارد بیشتر هم شده است اما به طور کلی نسبت به چند سال پیش مزاحمت‌های اورژانس خیلی بهتر شده و با همکاری رسانه‌ها بهبود یافته است اما هنوز هم آمار آن کم نیست.

در هفته گذشته سه درصد تماس‌های اورژانس مزاحمت تلفنی بوده است

او با اشاره به آمار مزاحمت‌های تلفنی اورژانس در هفته گذشته اضافه کرد: در همین هفته گذشته تقریبا از ۵۹ هزار تماس، نزدیک به ۱۸۰۰ تماس مزاحم داشتیم، یعنی حدود سه درصد از تماس‌ها مزاحم تلفنی بوده‌اند.
منبع : خبرگزاری ایلنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده