شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 Jul 2024
افراد متقلب در مدرک تحصیلی و کسب‌وکار و غیرشفاف هم نمی‌توانند صدای تولیدکنندگان باشند.
چرا تعلل؟ چقدر فرصت‌سوزی؟!
به گزارش فانا، مدیر و عضو هیات مدیره انجمن حامی تجهیزات پزشکی و دارویی مرآت در یادداشتی نوشت: وقتی می‌گوییم جهش تولید با مشارکت مردم یعنی کارگروهی تشکیل شود که نقش نمایندگان بخش خصوصی در آن پررنگ باشد.

دو ماه از سال گذشت. اطلاع داشتم که آقای دکتر آزادبخت و آقای دکتر شاهمرادی در تعامل فی‌مابین و یا همکاری بین‌بخشی دو دستگاه ذیربط حوزه تجهیزات پزشکی قرار بود این کارگروه را با حضور نمایندگان تشکل‌های صنفی و افراد تاثیر گذار و ذیربط دولتی تشکیل دهند. نمی‌دانم چرا اینقدر فرصت‌سوزی می‌شود.

در شرایطی که در روال عادی و ساختارهای فعلی، فرآیندهای تولید تسهیل نمی‌شوند نیاز به تشکیل کارگروهی است که فقط رنگ و لعاب شعار سال را نداشته باشد و دائمی و موثر و عملیاتی باشد.

اگر بنده جای دکتر شاهمرادی و دکتر آزادبخت بودم رئیس مافوق را راضی و قانع می‌کردم که ابلاغ اعضا کارگروه توسط دو وزیر ابلاغ شود یا اگر نشد در وزارت بهداشت دکتر حیدر محمدی و در وزارت صمت دکتر موسوی ابلاغ‌ها را صادر کنند.

امیدوارم تا خرداد فرا نرسیده اقدام شود.

پیشنهاد: از این کارگروه در ایران هلث رونمایی شود.

دستور کار پیشنهادی:

- تعیین تکلیف قیمت‌گذاری انواع کالاها متناسب با نرخ تورم و شرایط ارزی و سایر متغیرها در حالی که جلسات کمیته قیمت‌گذاری دیر به دیر تشکیل می‌شود.

- تعیین تکلیف تسویه مطالبات انباشته و کمرشکن تولیدکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی در حالی که عدد آن نسبت به عدد رقم‌های اقتصاد کشور مانند مقایسه ارزن و هندوانه است.

از نظر اهمیت، محصولات این حوزه با امنیت سلامت کشور ارتباط مستقیم دارد. آیا باید دوباره ویروس شبه کرونا بیاید تا اهمیت این حوزه ملموس شود؟ چرا تعلل؟ چقدر فرصت‌سوزی؟!

- تعیین تکلیف نحوه مواجهه دولت با قاچاق کالاهای تولید داخل. برخی آمارها درباره سهم قاچاق از تامین وحشتناک است.

- تعیین تکلیف نحوه تخصیص ارز به قطعات و مواد اولیه تولید و اعمال سیاست بدون محدودیت در این خصوص. تا کی باید تولیدکنندگان با التماس و صرف وقت فراوان دنبال ارز باشند؟ اگر قرار است تغییر سیاست ارزی رخ دهد چگونه به ازای این تغییر، نقدینگی تامین خواهد شد؟

- تعیین تکلیف صدور و تمدید پروانه و نحوه ارزیابی بالینی. بابا جان تولیدکنندگان از فرایند فرسایشی و مطول و دست‌اندازهای جاری دیوانه و سردرگم هستند. کاری کنیم که فکر و ذکر تولیدکننده، توسعه محصول با کیفیت و جهش تولید و صادرات باشد.

خلاصه کلام با شعار و شور و هیجان صرف نمی‌توان شرایط را اداره کرد. فرصت کم هست. جوان‌ها دارند مهاجرت می‌کنند و نخبگان ایران پای به سن می‌گذارند. ترکیب جمعیتی در دو دهه آینده چشم‌انداز ترسناکی را پیش‌روی می‌گذارد. الان وقت پیش‌خرید آینده است. به والله همه با هم مسوول هستیم. متولیان امر مسوول‌تر هستند. افراد متقلب در مدرک تحصیلی و کسب‌وکار و غیرشفاف هم نمی‌توانند صدای تولیدکنندگان باشند.

آن روز مباد
دست به دست هم دهيم به مهر ميهن خويش را کنيم آباد
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده