شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 Jul 2024
نایب رئیس انجمن صنفی تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی گفت: در حال حاضر دیگر شاهد هجرت مغزها از کشور نیستیم بلکه شاهد هجرت شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.
اصحاب قدرت در حوزه تجهیزات پزشکی رهاکُن نیستند
به گزارش خبرنگار فانا، صدرا سپهری در نشستی با خبرنگاران افزود: شرکت‌هایی در حوزه تجهیزات پزشکی در کشور داریم که متاسفانه به دلیل مهیا نبودن شرایط کار در کشور، سرمایه، دانش و مغز آنها جذب کشورهای همسایه مانند ترکیه و عمان شده است.

وی گفت: متاسفانه بسیاری از شرکت‌های تجهیزات پزشکی قربانی نادیده گرفتن شده‌اند. بیش از ۴۰۰ شرکت نوپا در نمایشگاه ایران هلث امسال حضور دارند و امیدوارم قلم رسانه‌ها در این نمایشگاه، در اختیار عده‌ای خاص و انحصارطلب نباشد. شرکت‌های بزرگی در حوزه تجهیزات پزشکی با ارتباطات عجیب و غریب، بازار را در انحصار خود گرفته‌اند و در حال ایجاد فساد هستند و اجازه رشد را به سایر شرکت‌ها نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: اصحاب قدرت در حوزه تجهیزات پزشکی رهاکُن نیستند. برای خودشان صنف ایجاد می‌کنند، برای خودشان اتحادیه ایجاد می‌کنند، برای خودشان مجمع تشکیل می‌دهند و غیره.

وی عنوان کرد: امیدوارم رسانه‌ها برای مردمی که سلامتشان در بازی انحصارطلبان، قدرت‌طلبان و پول‌پرستان حوزه سلامت است، بجنگند.

وحید اسکویی بازرس انجمن صنفی تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی و دبیر کمیته آزمایشگاهی انجمن حامی تجهیزات پزشکی و دارویی مرآت نیز در این نشست گفت: من سابقه تولید در ترکیه را داشتم و شاهد بودم که چگونه برخی از جوانان کشور که در حوزه تجهیزات پزشکی قدرت تولید دارند، گیر مافیا و باندبازی‌ها افتادند و سر از ترکیه درآوردند و علم آنها در ترکیه از آنها ربوده شد و محصولاتشان به اسم ترکیه ثبت شد. شاید باورش سخت باشد اما برخی از قطعات تولیدی تجهیزات پزشکی در کشور را کشورهای دیگر به اسم خودشان صادر می‌کنند که این واقعا باعث تاسف است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده