دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 May 2024
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: کمبودی در زمینه شیر خشک یارانه ای در مناطق زیر پوشش دانشگاه وجود ندارد و تمامی گروه های هدف زیر پوشش توزیع این شیر قرار دارند.
کمبودی در زمینه شیر خشک یارانه ای وجود ندارد
به گزارش فانا، دکتر علی روحبخش با اشاره به انتشار مطلبی در یکی از رسانه های گروهی در خصوص کمبود "شیر خشک یارانه ای" خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده در مناطق زیر پوشش دانشگاه هیچگونه کمبودی در خصوص شیر خشک یارانه ای که در مناطق روستایی به صورت رایگان و در مناطق شهری با کمترین قیمت توزیع می شود، وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تا پیش از دی ماه سال گذشته مواردی از کمبود شیر خشک یارانه ای گزارش می شد که با ورود جدی سازمان غذا و دارو ، این مشکل تا حدود زیادی برطرف شد و در حال حاضر گروه های هدف مشکلی در تامین این نوع از شیر خشک در مناطق روستایی و شهری ندارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در گزارش منتشر شده ظاهرا خبرنگار به اشتباه شیر خشک معمولی رگولار را شیر خشک یارانه ای عنوان نموده است بیان داشت: با توجه به تغییر نرخ ارز ، مردم مبلغی از قیمت واقعی شیرخشک را پرداخت نمی کنند و داروخانه مابه التفاوت هزینه را از طریق سازمان برنامه و بودجه دریافت می کند.

دکتر روحبخش با بیان اینکه در حال حاضر پرداخت مطالبات داروخانه ها با تاخیر چهارماهه از سوی سازمان برنامه و بودجه روبرو شده است اظهار کرد: برخی از داروخانه ها به دلیل ناتوانی در تامین مالی خرید شیر خشک، از تهیه شیر خشک معمولی امتناع می کنند و برخی دیگر نسبت به تامین شیر خشک اقدام می کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شیرخشک معمولی به میزان کافی در انبارهای پخش دارو موجود است و هیچ مشکلی در تولید و تامین آن وجود ندارد تصریح کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد این آمادگی را دارد که در قالب تور رسانه ای، خبرنگاران بازدیدی از این شرکت ها داشته باشند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: این معاونت به طور جدی به دنبال پرداخت مطالبات داروخانه ها بابت فروش شیر خشک از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

 
منبع : دانشگاه علوم پزشکی مشهد
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


شرکت های برگزیده